Jdi na obsah Jdi na menu
 


Orkové




Orkové jsou polozvířecí, nepříliš inteligentní válečnická rasa. Žijí jedině a pouze pro válku, žádný ork by se nikdy nesnížil k žádné práci která nezahrnuje ničení nebo zabíjení. Život orka a vlastně i celého klanu spočívá v přesouvání se z místa na místo, zničení a uloupení všeho co najde, doplnění zásob a hledání dalšího místa k vyplnění. Díky jejich neuveřitelně rychlé reprodukci a velké houževnatosti je velice těžké je odněkud vystrnadit. Orčí tělo je velice odolné, vydrží mnohem extrémější podmínky než to lidské a má úžasnou schopnost regenerace. A čkoliv jsou velmi militarističtí, téměř nepoužívají taktiku nebo strategii a spoléhají se pouze na svou fyzickou sílu a obrovské počty. Nejvyšším orčím celkem je klan. Postavení jedince v klanu se vesměs odvíjí od jeho síly, zdatnosti v boji, brutality a prohnanosti. V čele každého klanu stojí náčelník(Warboss), obklopen noby, orčí šlechtou. Každý nob by se rád viděl na pozici náčelníka, ale ze strachu, že by právě on byl podveden při hromadném převratu provedeném více noby se žádný nob nepřidá do politické frakce a vzájemná nedůvěra a nenávist mezi noby zaručuje náčelníkovi alespoň relativní bezpečí. Pod noby stojí "chlapi"(boyz), hlavní orkské síly. Dělí se podle svého zaměření na mnoho poddruhů, např. Slugga boyz, bojovníci nablízko, Shoota boyz, střelci, Mekboyz, mechanici a řidiči atd. Ještě níže než chlapi jsou groti, kteří nejsou orkové v pravém slova smyslu, ale pouze orkoidní rasa malých a slabých, zato však prohnaných a škodolibých skřetů. Orkové je využívají pro práce, které považují za podřadné(stavění, přenášení věcí) a jako živé štíty. Groti pochopitelně nemohou postoupit nikam výše v orčí hierarchii. Orkové, ačkoliv mají nejzaostalejší technologii se všech ras v galaxii, milují rychlá vozidla a těžce obrněné válečné stroje. Mezi oblíbené orčí kratochvíle patří závodění, rvačky, a ničení. Střelné zbraně orkové preferují co největší, nehlučnější a schopné vystřílet co nejvíce munice. U zbraní na blízko hraje největší roli velikost. Vozidla musí být extrémě rychlá nebo extrémě odolná, nebo alespoň tak vypadat. Červený nátěr vozidel je u orků velmi žádaný, protože věří, že takto nabarvená vozidla jezdí rychleji. Orkové jako jediná rasa vytvořená Prastarými (The Old Ones) se nebojí smrti, v podstatě jí i vyhledává.




Společnost

Orkská společnost je složena z několika stupňů organizace. Nejnižší bojovou skupinou jsou „Mobové“, zpravidla vedeni „Nobem“ (zkratka pro „Noble“ - Vznešený)

Warband je ekvivalentem regimentu Imperiální gardy, když s většími rozdíly ve velikosti. V jejím čele stojí Warboss. Warband se zkládá z několika skupin Mobů. Warband obvykle čítá 600 - 3000 válečníků + artilerie a další mechanizace.

Největší organizační skupinou je Kmen. Je to horda Warband pod velením Warlorda nebo Warbosse.




Náboženství

Orkové uctívají dva bohy: Gorka, boha vychytralé brutality, a Morka, boha brutální vychytralosti. Jediný rozdíl mezi nimi je ten, že jeden z nich pro podlé údery, druhý pro otevřené). Kvůli jejich podobnosti si je často jejich vlastní „uctívači“ pletou. Orkové nemají žádné skutečné kněží, i když  Goffský Warboss Ghazghkull Mag Uruk Thraka tvrdí, že má náboženské vize.



Měna

Orkové jako platidlo používají své vlastní zuby. Na první pohled nám to může přijít jako hloupé a primitivní řešení, ve skutečnosti je to ale přirozené a geniální řešení inflace a podpory příjmů. Orkům totiž jejich zuby neustále dorůstají (podobně jako u žraloků), takže mají neustálý zdroj peněz. Na druhou stranu se jejich zuby velice rychle kazí a rozpadají, takže není možné je hromadit. To vše vede k jakési ekonomické rovnosti a konstantním cenám komodit.


Klany


Orkské klany nejsou ani tak klasická společenství, ale spíše filozofickými vymezeními z různých orkských „odrůd“. Každý klan má své vlastní barvy, symboly i styl vedení války.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář